Sunday, July 12, 2009

kerinduan...

huhuhu...xleh tido lak mlm ni...nsib baik class pkul 11...lau x...maunyer aku gam mata aku nih. Rasa sunyi mlm2 mcm ni wat aku rasa rindu sgt2 kat arwah abah...sedar x sedar da 8 thn abah tgglkn kitorg smua...igt lg tarikh tu...14 Julai 2001. Mmg aku xkn luper saat2 tu...aku rasa mcm separuh nyawa aku terbang biler aku sndr yg ckp kat mak yg abah da xder...abah meninggal btl2 depan mata aku sndr...masa aku still pegang tgn abah. Pagi tu...lbh krg pkul 3 pg...abah pengsan...abah mmg kerap pengsan dlm 2-3 mggu...doktor ckp sbb krg gula. So,smntara tggu mak wat air gula...aku bg abah sandar kat aku...dlm keadaan separuh sedar...abah minum air gula tu...mula2 nmpk mcm ok...da blh ckp2 mcm biasa...tp jap jer...lps tu...abah mula pergi tgglkn kitorg...aku sndr yg rasa nadi abah masa tu. Mule2 aku sedapkn hati...yakinkn diri sndr yg abah ada lg...tp lps tu aku mula terima hakikat yg abah da xder...dan aku bgtau mak. Biler aku call kakak yg masa tu posting kat JB...dia tau abah da xder coz aku xkn call pkul 3 pg lau xder apa2...abg lak x blh dihubungi...so terpaksa mntk sepupu aku..ijat g umah abg bgtau. Hancur hati abg biler dpt berita tu sbb abg bru ckp dgn abah lps isyak sblm tu. Pkul 6.30 abg da smpai umah. Masa abg smpai...aku nangis semahunya kat pelukan abg. Kakak lak...sggp sewa teksi dr JB blik kg...nsib baik housemate dia sggp temankan...tp x sempat pun nk tatap arwah abah sbb masa da suntuk. Kakak trus terduduk kat tgga umah...kesal x dpt tgk abah wat kali terakhir...smua tu masih terbayang2 kat mata aku...mcm tayangan filem. Kdg2 aku mcm x percaya yg abah da xder...kn best lau abah ada masa aku msuk u...masa aku konvo...masa aku mencapai kejayaan2 lain...tp aku sgt2 sedar yg smua tu mustahil...abah pergi xkn kembali lg...tp tetap dlm ingatan kitorg. Kdg2 aku menangis sorg2 biler teringat kat abah...tp xprnh bgtau mak...aku xnk mak susah hati...biar la aku pendam sndr...abah...adik rindu abah...

Al-Fatihah utk arwah abah...

No comments:

Post a Comment