Saturday, September 26, 2009

raya...raya...raya (part 2 – malam raya)

Malam raya...hehehe. Lepas penat sehari wat keje...kmas umah...cat umah...bentang karpet...susun kerusi...lap gelas....mlm raya blh la rehat2 skit...kononnyer la. Tp lepas jer buka...da siap solat smua...main mercun & bunga api. Thn ni abg dgn kakak aku raya kat kampung...so, meriah la suasana malam raya tu. Aku seronok jer tgk nieces & nephews aku main bunga api...seronok diorg. Lepas2 buka jer trus ajak main. Yg main mercun...bkn budak2...bapak budak...abg dgn abg ipar aku. Bkn main lg diorg main mercun...lau ada polis lalu masa diorg main mercun tu...sia2 jer jd headine newspaper...Da la yg sorg tu suami cikgu (abg ipar aku la tu)...huhuhu. Diorg siap pasang mercun papan yg sepanjang 8 kaki...hahaha. Lepas main...aku kerah anak2 dara abg aku...ida dgn opie tolong aku lap baling kuih dg nisi skli. Senang skit kerja aku...xder la penat sgt. Da setel isi kuih...aku rehat2 jap sblm smbg kmas2 umah & gosok bju...pkul 2.30 kot bru aku tido...huhuhu.

No comments:

Post a Comment